Ordinacija Medium.ba

Vitamin C: Najbolji izvori hrane i zašto vam je potreban?

Vitamin C: Najbolji izvori hrane, zašto vam je potreban i još mnogo toga

Najbolji izvor vitamina C dolazi iz voća i povrća. Farmaceuti iz maloprodajne ljekarne u Općoj bolnici Changi (CGH) objašnjavaju zašto je vitamin c dobar za vas.

​kao što su narandža, kivi, limun, guava i grejpfrut bogati su prirodni izvori vitamina c.

​Jedenje nekoliko agruma svaki dan premašit će vašu preporučenu količinu vitamina C ili askorbinske kiseline (RDA). Za muškarce od 19 i više godina, RDA je 90 mg; za žene je 75 mg.

Dakle, ima li koristi od uzimanja dodatka vitamina C jer tijelo apsorbira samo vitamin C koji mu je potreban?

Ako vaša prehrana već uključuje nekoliko porcija voća i povrća svaki dan, uzimanje odvojenog suplementa vitamina C možda neće biti potrebno. Svaki višak se izlučuje urinom.​ Zapravo, unos više od 2000 mg vitamina C svaki dan može uzrokovati mučninu, dijareju i kamenje u bubregu, rekli su farmaceuti iz maloprodajne ljekarne u Općoj bolnici Changi (CGH), član grupa SingHealth.

Sve o vitaminu C

Naša tijela ne proizvode i ne pohranjuju vitamin C rastvorljiv u vodi. Moramo nadoknaditi zalihe vitamina C svaki dan – a najbolji izvor je iz voća i povrća.

Najbolji izvori hrane vitamina C

Agrumi kao što su narandža, kivi, limun, guava, grejpfrut i povrće kao što su brokula, karfiol, prokulice i paprika su bogati, prirodni izvori vitamina C. Ostalo voće bogato vitaminom C uključuje papaju, dinju i jagode.

Jedna šolja sirovog paprike će obezbediti 117 mg vitamina C, što premašuje RDA i za muškarce i za žene. Kombinacija voća kivija (75 mg vitamina C) i povrća obezbediće sav vitamin C koji vam je potreban u toku dana.

Zašto vam je potreban vitamin C

Štiti vaše ćelije od oštećenja slobodnih radikala

Vitamin C je snažan antioksidans koji štiti vaše stanice od oštećenja slobodnim radikalima koji nastaju dimom cigareta, zagađenjem zraka, prekomjernom sunčevom svjetlošću i normalnim metabolizmom. Smatra se da slobodni radikali igraju ulogu u brzom starenju i bolestima kao što su rak i bolesti srca.

Potreban je za stvaranje kolagena

Vitamin C je neophodan za sintezu kolagena koji je potreban za rast novog tkiva. Potiče zdravu kožu, kao i zacjeljivanje posjekotina i rana. Kolagen se takođe nalazi u vezivnom tkivu zdravih desni, kostiju, mišića, hrskavice i krvnih sudova.

Poboljšava apsorpciju gvožđa

Vitamin C povećava apsorpciju ne-hem željeza koje se nalazi u povrću, voću i orasima.

Potencijalne interakcije sa vitaminom C

Prevelike doze vitamina C zbog prekomjerne suplementacije mogu utjecati na određene lijekove ili stanja.

Previše askorbinske kiseline ili vitamina C (2000 mg/dan) može povećati količinu aluminijuma koji se apsorbuje iz jedinjenja aluminijuma. Pacijenti sa oštećenjem bubrega koji dugotrajno koriste spojeve koji sadrže aluminijum trebali bi izbjegavati visoke doze suplemenata vitamina C.

Istovremena primjena estrogena i velikih doza vitamina C (1 g dnevno) može povećati nivoe estrogena, tako da treba izbjegavati suplementaciju visokim dozama vitamina C. Žene na terapiji estrogenom ne bi trebale značajno da menjaju unos suplemenata vitamina C.

Bolesnici sa dijabetesom, bubrežnim kamencima ili bubrežnom disfunkcijom trebaju izbjegavati dugotrajnu primjenu visokih doza suplementa vitamina C.

Uvijek prvo razgovarajte sa svojim liječnikom prije uzimanja bilo kakvih suplemenata sa visokim dozama vitamina C na dugoročnoj osnovi, posebno ako imate bilo koje drugo zdravstveno stanje.

Znakovi nedostatka vitamina C

Nedostatak vitamina C je rijedak, ali njegovi znaci su krvarenje desni, lako stvaranje modrica, suha koža koja se ljušti, slabost mišića i bolovi u zglobovima i mišićima.

U ekstremnim slučajevima, nedostatak vitamina C može dovesti do skorbuta, bolesti koju karakteriziraju krvarenje, modrice, anemija i slabost. Takav slučaj, koji uključuje 37-godišnju ženu s osnovnim opsesivno-kompulzivnim poremećajima i poremećajima u ishrani, zapravo je prijavljen u Singapore Medical Journal 2006. godine.

Nedostatak vitamina C također može ugroziti zacjeljivanje rana. Pacijenti koji se oporavljaju od ozljeda, operacija, opekotina i rana mogu imati koristi od kratkotrajne upotrebe dodatka vitamina C jer može potaknuti proces zacjeljivanja.

Kada kupuju suplemente, potrošači bi trebali tražiti proizvode iz pouzdanih izvora kako bi osigurali kvalitetu i sigurnost te pažljivo procijeniti zdravstvene tvrdnje proizvođača.

Reference:

Mayo Clinic

loading...

Harvard School of Medicine

Ref. N18

Pogledajte naše ostale članke o vitaminima:

Vitamin A: Prednosti i najbolji izvori hrane

Vitamin B: Zašto vam je potreban i najbolji izvori hrane

Vitamin D: Preporučene dnevne doze (RDA), izvori hrane i nuspojave

Ostali esencijalni vitamini: gvožđe, cink i još mnogo toga

Možete li se predozirati vitaminima?

loading...

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.