Upravljanje svojim emocijama na poslu
Bolje upravljajte svojim emocijama na poslu uz savjete Odjela za psihijatriju u Općoj bolnici u Singapuru (SGH).
može se upravljati razjašnjavanjem sumnji prije reagiranja.
Mi smo emotivna stvorenja. Teško nam je, kao ljudima, da ne budemo emotivni. Iako je općenito dobro biti u kontaktu sa svojim emocijama i ne potiskivati ih, postoje situacije u kojima moramo nekako posebno dobro upravljati svojim emocijama. To je naročito slučaj na poslu.
Emocionalni izlivi na poslu mogu biti direktno uzrokovani poslovima vezanim za posao ili stresorima iz našeg privatnog života koji se prelijevaju u naš radni život. Rukovanje našim emocijama (posebno negativnim) na poslu često se smatra mjerom našeg profesionalizma.
Prema sprovedenoj studiji, najčešće negativne emocije koje se doživljavaju na poslu su frustracija, zabrinutost, ljutnja, nesklonost i nesreća.
Čini li vam se neka od ovih emocija poznata? Možda ćete doživjeti druge, manje uobičajene negativne emocije koje će vas također ostaviti pod stresom. Sa određene tačke gledišta, nikada nije dobro potiskivati ili potiskivati emocije, pozitivne ili negativne. Međutim, našim emocijama moramo upravljati kako bismo mogli funkcionirati u različitim situacijama. Koje su neke od strategija koje možete koristiti da se nosite s negativnim emocijama?
10 strategija za upravljanje negativnim emocijama na poslu
1. Kompartmentalizacija (kada negativne emocije iz kuće utiču na vaš posao)
Pokušajte da lične stvari i probleme ostavite kod kuće. Kada idete na posao, iskoristite to vrijeme da svom umu kažete da se opustite.
Na primjer, ako vozite MRT/autobusom/vožnjom, na svakoj stanici/autobusnoj stanici/prometnoj stanici, mentalno zamolite osobu koja je prekršila da siđe ili „izgurajte“ stresor.
Neki smatraju da je od pomoći mentalno „spremiti/zaključati“ problem za sada u kutiju.
Također možete podijeliti stresore vezane za posao kako se vaše emocije na poslu ne bi prelile i na vaš privatni život.
2. Tehnike dubokog disanja i opuštanja
Ovo će pomoći kod emocija poput anksioznosti, brige, frustracije i ljutnje.
Duboko udahnite, polako udišite i izdišite dok se ne smirite. Polako brojite do 10.
Možete prošetati da se rashladiti i slušati opuštajuću muziku.
Razgovarajte sa nekim ko vam može pomoći da se smirite.
3. Pravilo 10 sekundi
Ovo je posebno korisno ako ste ljuti, frustrirani ili čak ljuti.
Ako osjećate da vam raste temperament, pokušajte izbrojati do 10 da se priberete.
Ako je moguće, izvinite se iz situacije kako biste se malo distancirali, ali uvjerite drugu stranu da ćete se vratiti kako biste riješili stvar.
4. Razjasniti
Dobro je razjasniti prije nego što reagujete, u slučaju da se radi o običnom nesporazumu ili pogrešnoj komunikaciji.
5. Ispraznite svoj bijes vježbanjem
Umjesto da izgubite hladnokrvnost, planirajte da udarite na traku za trčanje ili odete na čas kik-boksa kako biste izbacili ljutnju iz svog sistema.
Vježbanje je također dobar način da dobijete solidnu dozu endorfina koji poboljšava raspoloženje.
Osim toga, vježba će vam pomoći da se oslobodite bilo kakve fizičke napetosti u vašem tijelu.
6. Nikada ne odgovarajte i ne donosite odluku kada ste ljuti
U ovom danu trenutne komunikacije, lako je jednostavno poslati e-mail ili tekst zbog kojih ćete kasnije požaliti.
Nikada nemojte dozvoliti da vaša ljutnja ili nesreća pomute vašu procjenu.
Prekinite svu komunikaciju dok ste još uvijek ljuti. Možete ga prvo otkucati, ali ga sačuvajte kao nacrt i spavajte na njemu jedan dan. Pročitajte ga ponovo sljedećeg dana ili čak dopustite nekome kome vjerujete da ga pogleda prije nego što ga pošaljete.
7. Upoznajte svoje okidače
Pomaže kada ste u stanju prepoznati šta vas uznemirava ili ljuti.
Na ovaj način možete se pripremiti da ostanete mirni i planirate svoju reakciju ako dođe do situacije.
Možda ćete čak moći predvidjeti reakciju druge strane.
8. Budite poštovani
Ponašajte se prema svojim kolegama na isti način na koji biste željeli da se prema vama ponašaju.
Ako je osoba gruba, nema potrebe da joj uzvraćate. Možemo ostati ljubazni i samo biti čvrsti i asertivni, a da ne budemo agresivni. Često će se nepristojni ljudi smiriti ako ne dobiju reakciju od vas i shvate da su oni jedini koji viču u prostoriji.
9. Izvinite se za bilo kakav emocionalni izliv
Ponekad naše emocije nadvladaju nas.
Ako ipak doživite emocionalni izliv, odmah se izvinite osobi, a možda i onima oko vas koji su to čuli.
Ne morate se objašnjavati ili braniti. Samo jednostavno „Žao mi je. Loše sam reagovao” bi napravila veliku razliku.
10. Nikada nemojte donositi svoje negativne emocije kući
Dobra je praksa otpustiti svaki bijes, frustraciju i nesreću na kraju svakog radnog dana.
Sahranjivanje negativnih emocija omogućava im da se zagnoje poput buđi, dovodeći vas do tačke preloma. Zato je najbolje svakodnevno prazniti emocionalnu “kantu za smeće” kako biste spriječili preopterećenje.
Možete koristiti gore navedenu metodu razdvajanja ili možete planirati da se uključite u ugodne aktivnosti nakon posla sa svojim prijateljima i porodicom.
Ref: S13
Pogledajte naše ostale članke o stresu:
Nivo stresa i tip ličnosti: postoji li veza?
20 savjeta za otklanjanje stresa
8 načina da pobijedite stres na poslu
Imate dijabetes? Zašto trebate paziti na svoj stres
Suočavanje sa stresom i anksioznošću Pitanja i odgovori – naš stručnjak odgovara na vaša pitanja