Ordinacija Medium.ba

Maca prah – koristi i primjena za plodnost, libido

Maca je peruanska biljka koja se uzgaja u planinama Anda. To je krstasto povrće, što znači da je povezano s brokulom, kupusom i keljom.

Maka je čest sastojak peruanskog kuhanja koji jelima daje zemljani okus. Biljka korijena maka može se mljeti u prah i dodati jelima ili smoothieima.

Pored svojih kulinarskih namjena, maka može imati i nekoliko zdravstvenih koristi. Ovaj članak govori o 10 mogućih zdravstvenih koristi korijena maca.

Deset ljekovitih prednosti maca korijena

Postoji niz potencijalnih prednosti korijena maca, uključujući:

Povećavanje libida

Studije sugeriraju da maca korijen može pomoći povećati libido.
Najpoznatija prednost korijena maka je njegov potencijal povećanja libida. Postoje neki znanstveni dokazi koji potvrđuju ovu tvrdnju.

Na primjer, starija studija iz 2002. godine otkrila je da muškarci koji su uzimali 1,5 ili 3 grama (g) make dnevno imaju povećani libido u usporedbi s onima koji su primali placebo.

Pregled studija o maki i seksualnom funkcioniranju iz 2010. pronašao je neke dokaze koji ukazuju da bi maka mogla poboljšati libido, ali autori su upozorili kako je potrebno još istraživanja.

Studija iz 2015. otkrila je da maca korijen može pomoći smanjiti seksualnu disfunkciju kod žena u postmenopauzi koje su uzimale antidepresiv.

Smanjenje erektilne disfunkcije

Maca korijen također bi mogao imati koristi za osobe s erektilnom disfunkcijom (ED). Mala studija iz 2009. proučavala je učinak konzumiranja 2,4 g korijena maka dnevno tijekom 12 tjedana na percepciju sudionika o njihovoj općoj i seksualnoj dobrobiti.

Sudionici studije bili su muškarci s blagim ED. Oni koji uzimaju korijen maka imali su značajnije povećanje seksualnog blagostanja od onih koji uzimaju placebo.

Povećavanje energije i izdržljivosti

Neki sportaši i bodybuilderi koriste maca korijen kao dodatak za povećanje energije i performansi. Postoje dokazi koji to potvrđuju.

Pilot-studija 2009. godine otkrila je da je upotreba ekstrakta maka 14 dana poboljšala performanse muških biciklista u ispitivanju na 40 kilometara. Međutim, rezultati se nisu značajno razlikovali od poboljšanja primijećenih kod onih koji su uzimali placebo.

Međutim, ista je studija otkrila da ekstrakt makave poboljšava libido kod sudionika koji su ga koristili. Međutim, veličina uzorka ove studije bila je vrlo mala, pa je potrebno još istraživanja kako bi se potvrdili rezultati.

Povećavanje plodnosti

Druga široka upotreba korijena maka je povećati plodnost, posebno kod muškaraca.

Pregledom iz 2016. pronađeni su neki dokazi da korijen maka može povećati kvalitetu sjemena i kod plodnih i kod neplodnih muškaraca. Međutim, potrebno je još istraživanja.

Poboljšanje raspoloženja

Maca sadrži flavonoide za koje se misli da poboljšavaju raspoloženje i smanjuju anksioznost. Studija na 14 žena u postmenopauzi otkrila je da maka može smanjiti osjećaj anksioznosti i depresije.

loading...

Također, istraživanje iz 2015. pokazalo je da maka može smanjiti simptome depresije kod kineskih žena u postmenopauzi.

Snižavanje krvnog tlaka

Moguće je da i korijen maka može pomoći u poboljšanju krvnog tlaka. Ista studija iz 2015. također je otkrila da je 3,3 g maka dnevno tijekom 12 tjedana snižavalo krvni tlak kod kineskih žena u postmenopauzi.

Smanjivanje štete od sunca

Starije studije na životinjskim modelima otkrile su da maka može pomoći zaštiti kože od UV zraka. Druga studija na životinjama iz 2011. otkrila je da ekstrakti iz lišća maka mogu pomoći spriječiti stvaranje stanica sunčevih opeklina.

Borba protiv slobodnih radikala

Maca korijen također potiče prirodne antioksidante u tijelu, kao što su glutation i superoksid dismutaza.

Antioksidanti pomažu u borbi protiv slobodnih radikala, koji mogu oštetiti stanice u tijelu. Neki vjeruju da antioksidanti mogu pomoći u prevenciji nekih zdravstvenih stanja, uključujući bolesti srca i rak.

Smanjenje simptoma menopauze

Neki zagovornici korijena make vjeruju da on može pomoći u ravnoteži razine hormona estrogena. Tijekom perimenopauze, faza prije nego što žena dosegne menopauzu, razina estrogena fluktuira i uzrokuje razne simptome.

Jedno je istraživanje otkrilo da su žene u postmenopauzi koje su uzimale dvije dnevne tablete s makom imale smanjene simptome, poput vrućine i noćnog znojenja.

Poboljšanje učenja i pamćenja

Maca može pomoći poboljšati performanse učenja i pamćenja.
Postoji nekoliko dokaza koji ukazuju na to da maca može poboljšati učenje i pamćenje. Na primjer, studija iz 2011. otkrila je da maka može poboljšati pamćenje kod miševa.

Pregled literature iz 2014. sugerirao je da maca može imati koristi za učenje i rad na pamćenju. Istraživači sugeriraju da bi moglo biti korisno u liječenju stanja koja utječu na te procese, kao što je Alzheimerova bolest.

Međutim, trenutno su dostupna samo istraživanja na životinjskim modelima, tako da nije jasno hoće li maka imati iste koristi kod ljudi.

loading...

Preporučeno čitanje:

Rizici

Maca trenutno nije povezana s bilo kakvim zdravstvenim rizicima kod većine ljudi i malo je vjerojatno da će u umjerenim dozama izazvati nuspojave.

Međutim, zbog njegovog utjecaja na hormone, ljudi koji imaju problema sa štitnjačom trebali bi izbjegavati uzimanje maka. Također je bolje izbjegavati uzimanje maka tijekom tretmana koji mijenjaju hormonalnu razinu, poput tretmana raka dojke.

Zaključak

Maca ima niz potencijalnih zdravstvenih koristi, osobito za seksualno zdravlje. No dokazi o tim zdravstvenim prednostima su slabi, jer su mnoge studije koristile male veličine uzoraka ili životinjske modele.

Istraživači trebaju provesti više ispitivanja na ljudima kako bi utvrdili je li maka učinkovita. Iako je malo zdravstvenih rizika povezanih s uzimanjem maka, većina ljudi može probati maku bez iskustva štetnih nuspojava.

Ako je osoba zainteresirana za isprobavanje maka korijena, ona može pronaći suplemente u nekim trgovinama prirodne hrane ili na internetu.

Izvori:

loading...

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.