Ordinacija Medium.ba

Omega-3: ​5 razloga zašto je ženama potreban

​Omega-3: ​5 razloga zašto je ženama potreban

Omega-3 je vrsta masne kiseline koja je neophodna za zdravlje žena. ​Gospođa Joey Ho, dijetetičar sa Odsjeka za ishranu i dijetetiku u KK Bolnici za žene i djecu (KKH), dijeli njegove prednosti.

 Omega-3 masne kiseline ​može se naći u masnoj ribi kao što su skuša, losos i tuna.

Šta je Omega-3?

Omega-3 masne kiseline su grupa polinezasićenih masnih kiselina koje su neophodne za ljudsko zdravlje za određene vitalne funkcije i dobrobiti. Alfa-linolenska kiselina (ALA) je neophodna za razvoj oka, nerava i membrana. Eikozapentaenska kiselina (EPA) i dokozaheksaenska kiselina (DHA) su važne za proizvodnju prostaglandina, supstance slične hormonu, koje obično pomažu u regulaciji krvnog pritiska, upale, neuroloških funkcija, proizvodnje hormona itd. u ljudskom tijelu.

“Ljudsko tijelo samo po sebi ne može proizvesti ove esencijalne masti kao što su ALA, EPA i DHA, pa će te nutrijente morati dobiti iz ishrane. ALA se obično nalazi u biljnim uljima (npr. laneno seme, uljane repice, sojino ulje), orašasti plodovi i laneno sjeme. DHA i EPA su dugolančane masne kiseline koje se mogu sintetizirati iz ALA u ljudskom tijelu, međutim konverzija je spora i ograničena. Zbog toga se preporučuje izvor EPA i DHA iz morskih plodova, uglavnom masne ribe (npr. tuna itd.) i školjke (npr. rakovi, ostrige)”, kaže gđa Joey Ho, dijetetičar s Odjeljenja za ishranu i dijetetiku u KK Women's & Children's Hospital (KKH), članica grupe SingHealth.

“Za vegetarijance i one koji ne vole da jedu plodove mora, tako vrijedne masne kiseline mogu dobiti iz orašastih plodova i sjemenki, proizvoda od soje i zelenog lisnatog povrća. Osim dijetetskih opcija, na tržištu se lako mogu naći i omega-3 suplementi u različitim koncentracijama. EPA i DHA”, dodaje ona.

Razna istraživanja pokazuju da konzumiranje masne ribe i drugih vrsta morskih plodova kao dio zdrave uravnotežene prehrane može poboljšati zdravlje srca, spriječiti smrt i moždani udar uzrokovan koronarnom bolešću. Za zdrave osobe sa niskim rizikom od srčanih bolesti, konzumacija masne ribe najmanje dva puta sedmično kao dio zdrave uravnotežene prehrane bit će dovoljna za dobivanje adekvatne količine omega-3 masnih kiselina.

Metaanaliza1 objavljena 2019. sugerira da suplementacija omega-3 može smanjiti rizik od infarkta miokarda, koronarne bolesti srca i smrti od kardiovaskularnih bolesti. Za pojedince koji ne konzumiraju ribu, istraživanja2 sugeriraju da 1 g/dan omega-3 dodataka može imati zaštitni učinak. Za pojedince s povišenim nivoom triglicerida (TG) i istorijom kardiovaskularnih bolesti, istraživanja3 sugeriraju da se 4 g/dan visokih doza omega-3 suplemenata smatraju sigurnima i mogu biti korisni u smanjenju rizika od smrti od srčanih bolesti ili srčanog udara, moždanog udara. i bol u grudima. Međutim, preporučuje se da se konsultujete sa lekarom pre nego što počnete da uzimate omega-3 suplemente, posebno za one koji imaju druga zdravstvena stanja i uzimaju određene lekove.

Osim dobrobiti za zdravlje srca i krvnih žila, postoji i nekoliko pozitivnih učinaka omega-3 masnih kiselina na druge aspekte zdravlja žena.

Zdravstvene prednosti omega-3 za žene

Najjača zdravstvena korist omega-3 povezana je sa zdravljem srca. To uključuje pomoć u održavanju redovnog srčanog ritma, smanjenje krvnog pritiska, snižavanje nivoa masti u krvi i usporavanje brzine začepljenja arterija. Osim ovih općih zdravstvenih prednosti, omega-3 je posebno povoljan za žene iz sljedećih razloga:

#1: Može ublažiti menstrualne bolove

Većina žena bi iskusila menstrualne grčeve i nelagodu u trbuhu na mjesečnoj bazi, ovo stanje je poznato kao dismenoreja, koje je obično uzrokovano snažnim kontrakcijama materice izazvanim prostaglandinima.

Dvije randomizirane kontrolirane studije provedene 2012. i 2018. sugeriraju da omega-3 masne kiseline mogu biti efikasne za ublažavanje menstrualnih bolova zbog svojih protuupalnih svojstava, a jedna od studija je otkrila da je također pomogla u smanjenju upotrebe ibuprofena koji je uobičajeno koristi se kao sredstvo protiv bolova.

Međutim, druga dva sistematska pregleda objavljena 2016. i 2019. zaključuju da trenutno postoje samo ograničeni dokazi niske kvalitete koji podržavaju učinkovitost ribljeg ulja za dismenoreju.

#2: Ublažava reumatoidni artritis

loading...

Žene su dva do tri puta izložene riziku da obole od reumatoidnog artritisa (RA) nego muškarci i to se obično dešava u srednjim godinama. Reumatoidni artritis nastaje kada imunološki sistem tijela napada sluznicu zglobova u različitim područjima, što rezultira upalom i bolom.

Dva sistematska pregleda objavljena 2012. i 2017. sugeriraju da suplementi ribljeg ulja mogu pomoći u ublažavanju otoka zglobova, bolova i jutarnje ukočenosti zbog svojih protuupalnih učinaka i posljedično smanjene upotrebe NSAIL. Međutim, doza EPA i DHA za postizanje takvog protuupalnog efekta je još uvijek nejasna, stoga su potrebna daljnja istraživanja.​

​Pročitajte sljedeću stranicu za više prednosti Omega-3​.​

Ref. L20

loading...

Petar Jovanović

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.