Ordinacija Medium.ba

Koje ugljikohidrate trebate izbjegavati? Loši ugljikohidrati

Ugljikohidrati su dugo bili predmet rasprave među istraživačima, posebno s obzirom na to što su i jesu li zdravstveni.

Ugljikohidrati, masti i bjelančevine čine tri makronutrientna skupina koja su bitne komponente bilo koje prehrane.

Postoje, međutim, različite vrste ugljikohidrata i važno je znati razliku između njih kako biste shvatili koje jesti, a koje najbolje izbjegavati.

Preporučeno čitanje:

Jednostavni nasuprot složenim ugljikohidratima

Hrana od cjelovitih žitarica sadrži složene ugljikohidrate.
Ugljikohidrati su jedan od glavnih izvora energije i predstavljaju bitan dio bilo koje zdrave prehrane.

Različite vrste ugljikohidrata razlikuju se s obzirom na utjecaj koji imaju na zdravlje osobe.

Vlakna, škrob i šećer su svi ugljikohidrati.

Postoje tri široke skupine ugljikohidrata:

  • Monosaharidi: Ovo je najosnovniji oblik ugljikohidrata. Primjeri monosaharida uključuju glukozu i fruktozu.
  • Disaharidi: To su dvije monosaharidne molekule povezane zajedno. Primjeri uključuju laktozu i saharozu.
  • Polisaharidi: ovo se odnosi na lance više od dvije molekule monosaharida povezanih zajedno. Primjeri uključuju vlakna i škrob.

Monosaharidi i disaharidi čine različite vrste šećera i poznati su kao jednostavni ugljikohidrati. Omogućuju brzi izvor energije.

Vlakna i škrob izrađeni su od polisaharida i poznati su kao složeni ugljikohidrati. Sadrže duže lance molekula kojima je potrebno duže da se tijelo razgradi i probavi.

Hrana koja sadrži složene ugljikohidrate uglavnom je hranjivija od one koja sadrži jednostavne ugljikohidrate. Primjeri složenih ugljikohidrata uključuju hranu i povrće od cjelovitih žitarica. Primjeri jednostavnih ugljikohidrata uključuju kukuruzni sirup, soda i kolačiće.

Kako jesti ugljikohidrate na zdrav način

Quinoa i cijelo voće su zdravi ugljikohidrati.
Mnogi ljudi se odlučuju održati dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata ili u potpunosti izrezati ugljikohidrate.

No, nije dobro ići na dijetu sa niskim ili bezgljikohidratama, osim ako liječnik to posebno ne savjetuje, jer nekim ljudima to možda neće biti korisno.

Ugljikohidrati su osnovni makronutrijent i vrijedan izvor energije.

loading...

Međutim, zdrava prehrana bi trebala uključivati ​​hranjivije složenije ugljikohidrate od jednostavnih ugljikohidrata koji sadrže malo ili nikakvu nutritivnu vrijednost.

Lako je zamijeniti mnoge uobičajene vrste jednostavnih ugljikohidrata zdravim alternativama. Na primjer:

  • Zamijenite gazirana pića ili voćne sokove napravljene od koncentrata vodom ili prirodnim voćnim sokovima.
  • Birajte cijelo voće umjesto hrane s visokim sadržajem šećera, poput kolača ili kolačića.
  • Jedite integralnu tjesteninu, kuskus od pune pšenice ili kvinoju, a ne bijelu tjesteninu.
  • Zamijenite bijeli kruh za integralni kruh ili obloge.
  • Zalogaj na orašastim plodovima umjesto čipsa od krumpira.
  • Mnogi proizvođači hrane nude verzije svojih proizvoda s niskim udjelom ugljikohidrata. Međutim, imajte na umu da neki mogu biti visoko prerađeni i sadrže umjetna zaslađivače, emulgatore i druge nezdrave aditive.

Neki od tih proizvoda sadrže puno kalorija i nedostaju nikakve prehrambene koristi. To je zato što proizvođači često uklanjaju cjelovite žitarice i zamjenjuju ih drugim punilima.

Uravnotežena prehrana treba sadržavati prirodne, neobrađene složene ugljikohidrate bogate hranjivim tvarima, uključujući:

  • povrće
  • orašasto voće
  • mahunarke
  • grah
  • cjelovite žitarice

Mnoga od tih namirnica sadrži mnogo vlakana. Vlakna su ključna hranjiva tvar za održavanje zdravog probavnog sustava i mogu smanjiti rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa tipa 2 kod nekih ljudi. Zamjena hrane s visokom količinom zasićenih masti ili šećera s složenim ugljikohidratima bogatim vlaknima također je učinkovit način konzumiranja manje kalorija.

Unatoč tome što sadrže fruktozu, koja je jednostavan ugljikohidrat, voće je vrlo hranjivo i sadrži visoku razinu vitamina, minerala i vlakana.

Dok prirodni voćni sok sadrži visoku razinu vitamina i minerala, on sadrži malo vlakana. Iz tog je razloga najbolje konzumirati voćni sok umjereno i umjesto toga jesti cjelovito voće.

Izbjegavajte voćni sok od koncentrata jer sadrži visoku razinu dodanog šećera.

loading...

Preporučeno čitanje:

Zaključak

Ugljikohidrati su visoko hranjivi i dragocjen izvor energije.

Važno je, međutim, znati razliku između jednostavnih i složenih ugljikohidrata.

Ograničite jednostavne ugljikohidrate jer oni ne zadovoljavaju glad i obično su prisutni u namirnicama s niskim nutritivnim sadržajem.

Povećajte broj složenih ugljikohidrata jer oni mogu duže osjećati da se osoba osjeća punijom i obično su hranjivi.

Izvori:

loading...

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.