Ordinacija Medium.ba

Krompir i pirinač: povezani sa dijabetesom i gojaznošću?

Da li krompir i pirinač povećavaju rizik od dijabetesa tipa 2? Saznajte od gospođe Peggy Tan, dijetetičarke u Tiong Bahru Community Health Centru​.

​a pirinač ​može se uživati ​​kao dio uravnotežene prehrane bez rizika od pretilosti ili dijabetesa.

Može li vas jedenje krompira udebljati?

I krompir i pirinač su složeni ugljeni hidrati i ako ih jedete u umerenim količinama, nećete postati debeli. Međutim, mogu uzrokovati debljanje ako se kuhaju s puterom, margarinom, vrhnjem ili bilo kojom drugom masnom tvari, umjesto da se samo kuhaju u vodi. Korišteni način kuhanja može značajno povećati kalorijsku vrijednost i riže i krompira.

Na primjer, porcija pomfrita od 5 unci (142 g), kuhana u ulju ili puteru, ima 375 kalorija, dok porcija pomfrita od 5 unci (142 g) ima 435 kalorija. Pomfrit koji je pržen u dubokom ulju ima više od pet puta više kalorija od kuvanog krompira.

Slično tome, pirinač koji je pržen ili kuvan sa masnoćom, kao što je piletina pirinač ili nasi biryani, imaće više kalorija od pirinča kuvanog na pari.

Odabir veličine porcija također može dovesti do debljanja. Višak kalorija će se povećati ako udvostručite porcije ili svakodnevno uživate u visokokaloričnim pripremama od krompira i riže, umjesto da ih povremeno uzimate kao poslasticu. Osim toga, nedostatak fizičke aktivnosti također može pogoršati debljanje.

Može li konzumiranje riže i krompira povećati rizik od dijabetesa tipa 2?

Većina sorti riže i krompira su ugljikohidrati s visokim glikemijskim indeksom i povezani su s većim rizikom od dijabetesa tipa 2. To je zato što se ovi škrobni ugljikohidrati brzo razgrađuju u glukozu i apsorbiraju u krvotok, što može uzrokovati porast šećera i inzulina u krvi.

Međutim, dokazi protiv pirinča i krompira nisu konačni. Neke studije su otkrile vezu između ove hrane i dijabetesa, dok druge nisu.

Budući da i riža i krompir imaju mnoge nutritivne prednosti, zdravstveni stručnjaci savjetuju da se jedu umjereno kao dio uravnotežene prehrane. Veličina porcije i zdravi načini kuhanja neki su faktori koje treba imati na umu kada konzumirate rižu i krompir.

I dijabetičari mogu bezbedno da uživaju u hranljivim preparatima od pirinča i krompira u malim porcijama kao deo plana zdrave ishrane koji uključuje integralne žitarice, nemasno meso i voće i povrće bogato vlaknima.​

Kako da kuvam krompir i pirinač na zdrav način?

Kuvanje na pari, kuvanje, pečenje su neke od zdravih metoda za kuvanje pirinča i krompira. Izbjegavajte prženje krompira u dubokom prženju i umjesto toga pržite ga uz malo zdravog ulja poput ulja repice, soje, masline, suncokreta, kukuruza i drugih ulja bogatih nezasićenim masnim kiselinama.

U umjerenim količinama možete uživati ​​u riži i krumpiru u raznim pripravcima,” kaže gospođa Peggy Tan, dijetetičar, Tiong Bahru Community Health Centre. Ako želite pomfrit, napravite svoj tako što ćete ispeći trake krompira u rerni. Da biste napravili zdraviju verziju pire krompira, umjesto vrhnja i putera koristite obrano mlijeko.

loading...

Članak je pridonio zdravstveni centar zajednice Tiong Bahru.

Zdravstveni centar zajednice Tiong Bahru (CHC) nastoji pružiti povoljne zdravstvene usluge zajednici. Predvodi ga tim iskusnih medicinskih sestara i srodnih zdravstvenih radnika kako bi podržali i dopunili ljekare opće prakse u liječenju pacijenata s kroničnim stanjima.

Glavne usluge uključuju digitalnu fotografiju dijabetičke retinopatije, skrining dijabetičkog stopala, savjetovanje i edukaciju medicinskih sestara, kao i dijetetske usluge.​

Ref: Q15​

loading...

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.