Ordinacija Medium.ba

Koji su najbolji savjeti za zdrav ramazanski post?

Zdrav ramazanski post

Dobijte savjete o ramazanskom postu od Odjela za dijetetiku u Općoj bolnici u Singapuru (SGH) za zdraviji mjesec posta.

 Obroci, posebno suhur (ili obrok prije zore), ne bi se trebali preskakati tokom ramazanskog posta.

Ramazanski post

Post tokom ramazana nosi visok rizik od dehidracije jer su hrana i piće ograničeni na prije izlaska i nakon zalaska sunca. Nadalje, kako se osobe koje poste ohrabruju da se probude vrlo rano kako bi jele suhor (ili obrok prije zore), nedostatak sna i dehidracija mogu dovesti do glavobolje.

„Zdrav post je moguć ako jedete pravu hranu iu pravoj količini“, savjetuje Odjel za dijetetiku u Singapurskoj Općoj bolnici (SGH), član grupe SingHealth.

Evo nekoliko savjeta za zdrav post:

1. Ne preskačite Suhoor (obrok prije zore)

Kako se kaže, „doručak je najvažniji obrok u danu“. A tokom Ramazana to postaje još važnije!

Iako preskakanje Suhoora da biste imali neprekidan san može zvučati privlačno, ne biste trebali.

Preskakanje suhura produžava period posta jer će vaše tijelo morati da se osloni na prethodni obrok kako biste dobili sve nutrijente i energiju do iftara (pauze). Zbog dužih sati posta veća je vjerovatnoća da ćete se tokom dana osjećati dehidrirano i umorno. Štaviše, preskakanje suhura takođe podstiče prejedanje tokom iftara, što može uzrokovati nezdravo debljanje.

2. Nemojte se prejedati tokom iftara (pauza)

Kao što nije preporučljivo preskočiti Suhoor, prejedanje kada je vrijeme za prekid posta može naštetiti vašem tijelu.

Iftar treba da bude dobro izbalansiran, hranljiv obrok, a ne gozba! Prejedanje i pretjerana konzumacija hrane bogate mastima posebno mogu dovesti do probavne smetnje i debljanja. Usporite i uživajte u svakom zalogaju svoje hrane.

3. Izbjegavajte prženu hranu, slanu hranu i hranu sa visokim sadržajem šećera

Nije neuobičajeno da se postače nagrađuju bogatim, masnim, prženim i zašećerenim jelima u vrijeme obroka. Iako ove namirnice čine da se kratkoročno osjećate dobro, mogu otežati post sljedećeg dana.

Osim nezdravog debljanja, konzumiranje masne i slatke hrane također uzrokuje tromost i umor. Osim toga, trebali biste ograničiti unos soli, posebno za vrijeme suhora (obroka prije zore), jer to povećava žeđ.

Umjesto toga, pokušajte uključiti hranu iz svih glavnih grupa hrane, uključujući voće i povrće, pirinač i alternative, kao i meso i alternative. Konzumiranje hrane bogate vlaknima tokom Ramazana je također idealno jer se probavlja sporije od prerađene hrane pa se duže osjećate siti.

4. Pijte što više vode

Pijenje što više vode između iftara (pauza) i suhura (obrok prije zore) smanjuje rizik od dehidracije tokom posta.

Potrudite se da pijete najmanje 8 čaša tečnosti dnevno pre zore i posle zalaska sunca. Tečnosti uključuju sokove, mlijeko, napitke i supe, ali voda je najbolji izbor. U idealnom slučaju, trebalo bi da smanjite i pića koja sadrže kofein kao što su kafa, čaj i kola jer oni imaju diuretički efekat i podstiču gubitak tečnosti.

Dobro izbalansirana ishrana ključna je za zdrav post tokom Ramazana. Pročitajte stranice 2 i 3 za idealnu hranu za vrijeme iftara i suhura.​

Pogledajte i druge članke o zdravlju za Ramazan:

loading...

Najbolja hrana za Suhoor (obrok prije zore)

Najbolja hrana za iftar (pauza)

Uzimanje lijekova tokom Ramazana

Dijabetes i Ramazan: 10 savjeta za post

Vježbanje tokom Ramazana: Kako to učiniti bezbedno

Ref: S13

loading...

Petar Jovanović

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.