Ordinacija Medium.ba

Koje su zdravstvene prednosti trčanja?

Zašto Trčanje? Zdravstvene prednosti trčanja

Saznajte više o zdravstvenim prednostima trčanja, kao što je podijelio vanredni profesor Darren Tay sa Odjela za ortopedsku hirurgiju u Općoj bolnici u Singapuru (SGH).

nije samo dobro za tijelo, već je odlično i za um – stimulira mozak i potiče emocionalno blagostanje.

Ne morate biti maratonac da biste uživali u zdravstvenim prednostima trčanja. Čak i trčanje u trajanju od 20 minuta dnevno (ili 150 minuta umjerene do intenzivne fizičke aktivnosti sedmično) potaknut će vam rad srca i dati vašim mišićima dobar trening. Štaviše, trčanje je gotovo besplatno, osim cijene za par dobrih tenisica za trčanje.​

Kao umjerena do snažna aerobna vježba, trčanje nudi mnoge fiziološke, psihološke i kardiovaskularne zdravstvene prednosti, čak i za rekreativne trkače.

Da biste iskoristili zdravstvene prednosti trčanja, morate trčati dovoljno brzo da povećate broj otkucaja srca, a da pritom ostanete u mogućnosti da vodite razgovor dok trčite. Postepeno povećavajte tempo trčanja kako biste omogućili svom tijelu da se prilagodi.

6 Zdravstvene prednosti trčanja

1. Trčanje poboljšava stanje vašeg srca

Trčanje je odlična vježba za srce. Vremenom pomaže vašem srcu da efikasnije pumpa. Trčanje održava arterije elastičnima tako da krv nesmetano teče.

Kardiovaskularne vježbe također snižavaju vaš krvni pritisak i loš (LDL) holesterol, ali povećavaju dobar (HDL) holesterol, čime se smanjuje rizik od srčanih bolesti.

2. Trčanje podstiče gubitak težine

Trčanje je odlično za sagorijevanje masti. Kako uključuje velike mišićne grupe, to je zapravo jedan od najboljih načina za sagorijevanje kalorija.

Prema klinici Mayo, pojedinac od 73 kg može sagorjeti oko 600 kalorija na sat kada trči brzinom od 12 km/h. Želite smršaviti, ostati vitki ili imati čvrstu zadnjicu? Počni trčati.

3. Trčanje jača strukturu kostiju

Trčanje je vježba sa opterećenjem. Udarci o tlo stavljaju stres na skeletni sistem što zauzvrat povećava mineralnu gustinu kostiju (BMD). Veći BMD znači jače kosti. To smanjuje rizik od osteoporoze, padova i prijeloma kako starite.

4. Trčanje stimuliše mozak

Istraživanja su pokazala da trčanje i druge aerobne vježbe pokreću rast moždanih stanica u hipokampusu – dijelu mozga koji je odgovoran za učenje i pamćenje. Trčanje također razvija područja mozga koja kontroliraju kretanje, koordinaciju i dugotrajno pamćenje.

5. Trčanje poboljšava emocionalno i psihičko blagostanje

Trčanje oslobađa prirodne hormone dobrog osjećaja koji se nazivaju endorfini. Trčanje, posebno trčanje na daljinu, daje vam vremena i prostora da razbistrite um ili razmislite o problemu. Kao prirodno sredstvo protiv stresa, trčanje može trenutno podići vaše raspoloženje i pružiti vam osjećaj blagostanja.

6. Trčanje usporava starenje

Trčanje usporava gubitak kostiju i mišića povezan sa starenjem jer potiče oslobađanje ljudskog hormona rasta. Maksimalni aerobni kapacitet (ili VO2 max) obično opada 10 posto po deceniji, počevši od sredine 20-ih godina. Trčanje može zaustaviti ovaj pad.

Želite da iskoristite zdravstvene prednosti trčanja? Proverite sa svojim lekarom pre nego što započnete bilo koji režim vežbanja i budite oprezni kada vežbate. Ako ste vodili sjedilački način života, počnite sa brzim hodanjem. Zapamtite, sigurnost na prvom mjestu!

Ref: R14

loading...

Pogledajte ostale članke o ozljedama u trčanju:

Savjeti za smanjenje rizika od povreda pri trčanju

6 načina za ublažavanje bolova u mišićima nakon vježbanja

Šta uzrokuje grčeve pri trčanju?

Ahilov bol: šta ga uzrokuje i kako liječiti

Uobičajene povrede koljena: ligamenti, tetive i hrskavice

loading...

Petar Jovanović

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.