Ordinacija Medium.ba

Dijabetes i oticanje nogu: strašni dvojac

Ako ste dijabetičar, morate da brinete o mnogo više stvari kao što su bolesti srca i oticanje nogu. To u nekim slučajevima uzrokuje periferni edem i može biti bolan. Ako primijetite simptome otoka u gležnjevima, potkoljenicama ili stopalima, vrijeme je da hitno posjetite ljekara.

Dijabetes proširuje cirkulaciju krvi na neodgovarajući način, što može uzrokovati oticanje u potkoljenici. Međutim, mogu postojati i drugi razlozi koji mogu uzrokovati oticanje. Stoga je posjeta ljekaru obavezna. Dijabetes je ozbiljna bolest koja dovodi do mnogih daljih komplikacija; otekline na nogama su jedna od njih. Razmotrimo nekoliko razloga koji bi mogli doprinijeti natečenosti i njegovom izlječenju.

Šta može dovesti do oticanja nogu?

Za svakog dijabetičara, obavezna je konsultacija sa lekarom u slučaju da primeti bilo kakve promene na telu. Pacijent koji već nekoliko godina živi s dijabetesom mora biti posebno oprezan jer ova bolest nosi toliko povezanih rizika.

Ako ste dijabetičar i nedavno ste primijetili oticanje nogu, sljedeći bi mogli biti razlozi za to.

Glavni razlog za oticanje nogu kod dijabetesa je periferni edem. Tečnost se skuplja u stopalima, gležnjevima i nogama i ovo stanje može postati prilično teško ako se ne liječi. Konsultacija sa lekarom je obavezna. Ponekad dijabetičar može patiti od dijabetičke neuropatije. Ovo je stanje koje dovodi do ukočenosti u nogama i stopalima. Kao rezultat toga, dijabetičar možda neće moći osjetiti povredu, možda nešto čak i tako tešku kao što je uganuće ili prijelom i nastavi koristiti ud. Ali oteklina izazvana povredom je ono što će izazvati zabrinutost, zbog čega konsultacija sa lekarom postaje veoma važna. Dijabetičari imaju nizak imunitet na infekcije i vaša oteklina može biti znak infekcije u nozi. Daljnji znakovi da možda imate infekciju mogu biti blaga temperatura i crvenilo zajedno s otokom. Ponekad visok krvni pritisak takođe može dovesti do oticanja nogu jer se tečnost počinje nakupljati u tkivima tela. Ovo su simptomi kongestivnog zatajenja srca i ako se osjećate kao da imate problema s disanjem i umorni, trebali biste požuriti u najbližu bolnicu. Iako većina nas zna za dijabetes tipa 1 i tipa 2, vrlo malo ljudi je svjesno rizika od gestacijskog dijabetesa. Ovo je jedinstvena vrsta dijabetesa koja pogađa samo trudnice i obično nestaje kada žena rodi bebu. Oticanje nogu je često povezano s gestacijskim dijabetesom, iako sama trudnoća može uvelike doprinijeti nakupljanju tečnosti u nogama, uzrokujući oticanje. Ako imate dijabetes tipa 2 i prepisani su vam tiazolidindioni, oni mogu biti razlog za oticanje nogu. Razgovarajte sa svojim ljekarom ako vam je oticanje nogu jako i možda on može promijeniti vaš recept kako bi vam olakšao otok.

10 načina da smanjite oticanje nogu

Dakle, sada kada znate šta uzrokuje oticanje vaše noge, vrijeme je da saznate kako da se riješite otoka. Činjenica je da za većinu dijabetičara otekline nogu postaju dio života. Dolaze i odlaze, a neke promjene u načinu života i vježbe mogu donijeti puno olakšanja. Iako vam liječnik može propisati recept za smanjenje otoka, najbolje je primijeniti holističke metode jer lijekovi mogu imati određene nuspojave. I kao dijabetičar, već unosite dovoljno lijekova da biste se pobrinuli za normalno funkcioniranje inzulina u vašem tijelu i trebali biste se suzdržati od daljeg uzimanja.

Mjere samopomoći za smanjenje oticanja nogu kod dijabetičara:

Dvaput dnevno lezite s jastucima ispod nogu kako biste ih podigli iznad nivoa srca. Pobrinite se da redovno vježbate kako biste smanjili rizik od nakupljanja tekućine u nogama. Nosite kompresijske čarape ako ste skloni oticanju nogu. Ishrana sa malo natrijuma pomoći će simptomima oticanja nogu. Za žene dijabetičare, nošenje cipela sa niskom potpeticom ili ravnih cipela je najbolji način da izbjegnu oticanje nogu. Nemojte dugo stajati na jednom mjestu. Pravite pauze da sjednete. Ako vaš posao zahtijeva da stojite duge sate, držite jednu nogu savijenu u kolenu, a zatim ponovite isto s drugom nogom kako biste ih držali u pokretu. Radite redovne masaže nogu kako biste poboljšali cirkulaciju krvi u cijeloj nozi. Počnite od potkoljenica i spustite se do prstiju. Ovo će preraspodijeliti svu akumuliranu tečnost po cijeloj nozi. Nosite dobro pripijene cipele koje nikada nisu uske, čak i kada su vam stopala blago natečena. Ako morate, kupite cipele jednu veličinu veće. Bolje je kupiti cipele sa vezicama koje se prilagođavaju stanju stopala. Nikada nemojte sjediti prekriženih nogu jer to zaustavlja cirkulaciju krvi u potkoljenici. Ako pušite, razmislite o prestanku pušenja jer dijabetičar koji puši ima povećan rizik od oticanja nogu.

Uz gore navedene savjete za samopomoć, lako se možete nositi s oteklinama nogu i lako ćete dobiti olakšanje. Ipak, želimo još jednom naglasiti da i na najmanji nagoveštaj oticanja nogu posjetite liječnika jer, kao dijabetičaru, uvijek pomaže biti siguran, a ne žaliti.

Podijelite ovo: Twitter

Facebook

Google

loading...

Povezano

Komentari

komentari

loading...

Petar Jovanović

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.