Ordinacija Medium.ba

6 najboljih napitaka s elektrolitom koji će vas podmladiti

Bilo da je ljeto ili zima, vašem tijelu su potrebni elektroliti. Gubite dragocjene minerale kroz vodu koju vaše tijelo izlučuje kada plačete, znojite se i mokrite. Ovi minerali su neophodni za održavanje organizma. Zovu se elektroliti.

Ovi elektroliti obavljaju mnogo posla za tijelo. Napitci sa elektrolitom vas obnavljaju i daju energiju. Takođe, pomaže organima da rade efikasnije i jačaju performanse tela.

Šta su elektroliti?

Elektroliti su minerali koji nose električnu energiju nabijene jone rastvorene u polarnom rastvaraču, kao što je voda. Osim toga, oni pomažu u regulisanju vitalnih aktivnosti u vašem telu.

Ove aktivnosti uključuju neuronsku signalizaciju, pH ravnotežu, mišićnu kontrakciju i hidrataciju. Natrijum, kalijum, magnezijum, kalcijum, fosfor i hlorid su esencijalni elektroliti koje vaše telo koristi za obavljanje ovih kritičnih procesa.

Održavanje ravnoteže elektrolita

Zdrava ishrana bogata voćem, povrćem i drugim odličnim izvorima elektrolita je najjednostavniji pristup održavanju ravnoteže elektrolita. Međutim, takođe je ključno da ostanete dobro hidrirani bez pretjerivanja.

Izbjegavajte intenzivne aktivnosti u najtoplijim satima dana. Umjesto toga, trebali biste uzimati vodu ili napitak elektrolita tokom i nakon intenzivnih vježbi. Osim toga, trebali biste održavati hidrataciju i posjetiti svog liječnika ili farmaceuta prije uzimanja dodatka za oralnu rehidraciju.

Trebali biste odmah prijaviti ljekaru simptome poremećaja ravnoteže elektrolita. Brza intervencija može spriječiti pogoršanje skromnih neravnoteža.

Koliko ti treba?

Potreban unos elektrolita se mijenja s godinama. Međutim, postoji opći obrazac koji se nalazi među svima. Maksimalne dnevne vrijednosti za potrošnju su slične sljedećem:

Kalijum: 2500-3500 mg

Kalcijum: 1000 mg

Magnezijum: 300-450 mg

Fosfor: 500-700 mg

Natrijum: 2300 mg

Hlorid: 2400 mg

Neravnoteža elektrolita

Koncentracije elektrolita u vašoj krvi i drugim fiziološkim tekućinama trebale bi ostati u relativno uskom rasponu. Međutim, kada nivoi elektrolita postanu previsoki ili preniski.

Dnevni gubitak elektrolita i tekućine je neizbježan zbog znoja i drugih otpadnih tvari. Kao rezultat toga, neophodno ih je redovno obnavljati prehranom bogatom mineralima.

Potencijalni uzroci neravnoteže elektrolita uključuju:

Intensive Workout

Dijareja i povraćanje

Dehidracija i gubitak tečnosti

Poremećaj bubrega

Dijabetes tipa 1

Teške opekotine

Diuretic Medicine

Dok blage neravnoteže možda neće rezultirati mnogim simptomima, teške neravnoteže mogu rezultirati različitim simptomima. Simptomi osobe će varirati ovisno o elektrolitu i unesenoj količini.

Znakovi ozbiljnog disbalansa elektrolita uključuju:

Abnormalni krvni pritisak

Nepravilno disanje

Dezorijentacija

Umor

Mučnina

Rapid Heartbeat

Slabost

Nepravilno mokrenje

Žeđ

Nesvjestica i napadi

Zašto pića sa elektrolitom?

Nakon intenzivnog treninga, tijelo gubi mnogo tečnosti. Elektroliti mogu pomoći da se povrati energija tijela. Međutim, oni ne mogu pomoći da se nadoknadi izgubljena tečnost. Stoga su vam potrebna elektrolitna pića koja će vam pomoći.

Potreba za tekućinom u tijelu je trenutna i stalno prisutna. Osim toga, tečnosti pomažu da tijelo bude snažnije i efikasnije. Dopuna elektrolita uz pomoć pića pomoći će u postizanju oba cilja.

6 najboljih napitaka sa elektrolitom

Zašto su elektroliti neophodni je očigledno, kao i zašto ih treba uzimati u tečnom obliku. Što se tiče who, evo zdravih napitaka sa elektrolitom koji će oživjeti vaše sesije nakon treninga.

1. Gatorade & Powerade

Sportska pića kao što su Gatorade i Powerade su moćnici bogati elektrolitima. Odavno su popularni izvori nadoknade elektrolita.

U porciji od 100 ml ovi napici sadrže:

Kalcijum: 2 mg (približno)

Kalijum: 30 mg

Natrijum: 50 mg

Fosfor: 2 mg

Hlorid: 1 mg

Ova pića mogu biti od koristi sportašima izdržljivosti kojima je potrebna mješavina lako probavljivih ugljikohidrata, tekućina i elektrolita kako bi ostali hidrirani i puni energije tijekom sportskog događaja ili treninga.

S druge strane, komercijalna sportska pića imaju neke značajne nedostatke. Na primjer, često uključuju visoku koncentraciju umjetnih boja, okusa i dodanog šećera.

Međutim, čaša od 12 unci (355 ml) Gatoradea ili Poweradea sadrži više od 200 g dodanog šećera. To je više od polovine preporučenog dnevnog unosa.

2. Mlijeko

Kravlje mlijeko je pomalo nedovoljno cijenjena superzvijezda kada su u pitanju elektrolitna pića. Ali, suprotno uobičajenim pretpostavkama, mlijeko je korisno u razne svrhe osim jutarnjih žitarica i kafe.

Čaša mlijeka vam daje:

Kalcijum: 350 mg

Magnezijum: 30 mg

Fosfor: 250 mg

Kalijum: 370 mg

Natrijum: 100 mg

Osim što je dobar izvor elektrolita kao što su kalcijum, natrijum i kalijum, mleko ima zdravu ravnotežu ugljenih hidrata i proteina. Ova dva makronutrijenta mogu pomoći u punjenju goriva nakon treninga i regeneraciji mišićnog tkiva.

Prema studiji, ove karakteristike mogu učiniti mlijeko efikasnijim napitkom nakon treninga od nekoliko komercijalnih sportskih napitaka i to uz djelić cijene.

3. Voćni sokovi

Voćni sokovi su bogati elektrolitima. Ako napravite sami, bit će dodatna prednost odsustva šećera. Voćni sokovi posebno su bogati fosforom i kalijumom. Osim toga, sadrže prirodne šećere. Određeni voćni sokovi, poput soka od lubenice, imaju hordu elektrolita.

1 šolja (250 ml) soka od lubenice može vam dati:

Kalcijum: 17 mg

Magnezijum: 24 mg

Fosfor: 27 mg

Kalijum: 270 mg

Natrijum: 3 mg

Dodatno, voćni sok uključuje L-citrulin. Voćni sokovi poboljšavaju isporuku kisika i ukupnu kondiciju nadopunjavajući ih ovom aminokiselinom. Osim toga, sokovi od jabuke, narandže i trešnje sadrže kalijum, magnezijum i fosfor. Međutim, jedan od primarnih nedostataka korištenja soka kao napitka za zamjenu elektrolita je njegov nizak sadržaj natrijuma.

4. Kokosova voda

Kokosova voda, često poznata kao kokosov sok, je bistra tečnost koju možete pronaći u zrelom voću kokosa. Iako prirodno ima malo šećera. Šećer i elektroliti poput natrijuma, kalija, kalcija i magnezija čine kokosovu vodu zdravim napitkom.

Jedna čaša kokosove vode će vam dati:

Kalcijum: 58 mg

Magnezijum: 60 mg

Fosfor: 48 mg

Kalijum: 600 mg

Natrijum: 252 mg

Kokosova voda je jedan od najpopularnijih izbora za elektrolitička pića. Sadrži sve esencijalne elektrolite. Osim toga, sve ih nudi u velikim količinama. Nema značajnih nedostataka kao druge opcije. Stoga je to svestrano zdravo piće!

5. Smoothie

Smoothiesi su odličan način da se u jedan napitak pomiješa mnogo namirnica s visokim sadržajem elektrolita. Voće i povrće, orašasti plodovi i sjemenke, mahunarke i mliječni proizvodi jedni su od najboljih izvora elektrolita. Sve ovo možete pomiješati kako biste napravili ukusan i zdrav smoothie.

Mnoge od gore navedenih namirnica mogu vam pomoći da prebolite želučane bube i vratite izgubljene elektrolite. Međutim, ako ih želite jesti samostalno, smoothieji mogu biti lakše svarljivi i ukusniji od njih samih.

Smoothiesi su takođe dobar izbor za sve koji traže piće nakon treninga. Nažalost, gubite elektrolite kada se znojite. Međutim, ako u smutije dodate hranu bogatu proteinima, oni mogu pomoći vašim mišićima da rastu i popravljaju se.

6. Voda natopljena tabletama

Tablete elektrolita su jednostavan, jeftin i lak način da napravite svoj napitak od elektrolita, bez obzira gdje se nalazite. Ubacite jednu od tableta u malo vode i protresite ili promiješajte da se promiješa.

Većina tableta elektrolita sadrži natrij, kalij, magnezij i kalcij, ali tačne količine mogu se razlikovati ovisno o marki koju kupujete. Takođe imaju malo kalorija, malo ili nimalo dodanog šećera i dolaze u širokom spektru jedinstvenih, voćnih ukusa, poput jagoda, limuna, narandže, lubenice itd.

Kada u režim nakon treninga dodate vodu napunjenu elektrolitom. Možete vratiti svoje elektrolite i ostati dobro hidrirani bez dodavanja mnogo kalorija.

Ipak, nisu sve vode sa elektrolitom iste. Na primjer, većina vode iz slavine ima oko 2% do 3% vaših dnevnih potreba za određenim elektrolitima, poput natrijuma, kalcija i magnezijuma.

Sažetak

Voda i zdrava ishrana voća i povrća dovoljni su za održavanje ravnoteže elektrolita. Međutim, nakon teškog napora, jake vrućine, povraćanja ili dijareje, preporučuje se napitak s elektrolitom za rehidrataciju i zamjenu elektrolita. Ako možete, pronađite vodu koja sadrži natrijum, kalijum, magnezijum, kalcijum i hlorid.

Trebalo bi sadržavati malo šećera kako bi se olakšala apsorpcija, ali ne previše da bi se ometala probava. Ovdje šećer može biti prirodni šećer iz voća, može se dodati i sirovi med ili jaggery.

Elektroliti su minerali koji pomažu u hidrataciji, mišićnoj kontrakciji, pH ravnoteži i nervnoj komunikaciji. Stoga, vaše tijelo uvijek mora imati dovoljno tekućine i elektrolita da bi pravilno funkcioniralo. Kokosova voda, mlijeko, voćni sok i voda od limuna mogu pomoći u hidrataciji i nadoknadi elektrolita.

Većina pojedinaca može održati ravnotežu elektrolita uravnoteženom prehranom i dovoljno vode. Međutim, napitci sa elektrolitom se mogu koristiti u nekim situacijama, kao što su znojenje ili bolest nakon treninga ili nakon teškog napora. Ako pijete dovoljno vode i pazite na indikacije dehidracije, može vam pomoći da odlučite da li je napitak s elektrolitom dobar za vas.

Često postavljana pitanja (FAQ)

P. Da li su pića sa elektrolitom loša za vas?

O. Pića od elektrolita nisu nužno loša za vas. Imaju mnoge prednosti. Nadoknađuje i podmlađuje organizam. Takođe vam pomažu da se osjećate osvježeno i energično. Međutim, ova pića sadrže dosta soli i kalija. Kao rezultat, mogu dovesti do hipernatremije i hiperkalemije. To dovodi do vrtoglavice, povraćanja, dijareje, srčane aritmije, mučnine i nepravilnog pulsa. Mnogo puta su takva pića prepuna šećera koji kolebaju nivo šećera u krvi.

P. Kada treba da pijem elektrolite?

O. Možete konzumirati elektrolite u bilo koje doba dana. Međutim, nakon treninga je idealno vrijeme za njih. To je zato što vaše tijelo tokom vježbanja gubi mnogo tekućine. Stoga se preporučuje dopuna elektrolita nakon treninga.

P. Koji je najbrži način za dopunu elektrolita?

O. Iako je za prirodno nadoknađivanje potrebno vrijeme, određena pića ubrzavaju proces. Pića poput kokosove vode i mlijeka su odlična. Jogurt, banane i lubenica također sadrže elektrolite. Njihovo konzumiranje i odmaranje je brz način povratka elektrolita.

P. Da li je Gatorade napitak od elektrolita?

ODGOVOR: Da. Gatorade je sportski napitak bogat elektrolitima koji pomaže nadoknaditi elektrolite izgubljene u tijelu tokom fizičke aktivnosti bez unosa viška šećera.

loading...

P. Koji je najzdraviji napitak od elektrolita?

O. Mlijeko se smatra veoma zdravim napitkom elektrolita. Ne sadrži nikakve dodane masti ili šećera. Osim što nadoknađuje elektrolite, mlijeko pomaže probavi, pomaže pri mršavljenju, ubrzava metabolizam i hladi tijelo. Sadrži i esencijalne proteine ​​za tijelo.

P. Da li vas elektroliti ugojenjuju?

O. Kada nivoi elektrolita padnu prenisko ili porastu previsoko, to može dovesti do poremećaja u ravnoteži tekućine u tijelu. Može povećati težinu vode. Elektroliti pomažu u zadržavanju tečnosti u vašim ćelijama i krvi, a prevelika količina će uzrokovati ispiranje elektrolita, što će uzrokovati da se osjećate nadutost i vrtoglavica.

P. Koji su znaci dehidracije?

A. Dehidracija obično ima jedan ili više od sljedećih simptoma:

Žeđ

Tamni i prljavi urin

Mučnina

Umor

Osušena usta, usne, oči i koža

Slabo mokrenje i izlučivanje

P. Kako da znam da li su mi elektroliti niski?

O. Kada se elektroliti u vašem tijelu potroše, to može ometati vitalne aktivnosti kao što su koagulacija krvi, kontrakcije mišića, acidobazna ravnoteža i upravljanje tekućinom. Kao rezultat toga, osjetit ćete dehidraciju, iscrpljenost i mučninu.

P. Koje voće ima najviše elektrolita?

A. Banane se često smatraju kraljem voća koje sadrži elektrolite. To je zato što su bogate kalijumom i natrijumom. Oni pomažu u funkciji mišića i srčanim mehanizmima.

P. Koji su simptomi neravnoteže elektrolita?

O. Kada je količina elektrolita u vašem tijelu pretjerano visoka ili pretjerano niska, možete razviti sljedeća stanja: vrtoglavicu, grčeve i nepravilan rad srca. Osim toga, može utjecati na procese u vašem tijelu, uključujući zgrušavanje krvi, mišićnu kontrakciju, kontrolu kiselosti i upravljanje tekućinom.

P. Zašto se elektroliti smanjuju?

A. Svakodnevno kretanje tijela i vježbanje uzrokuju gubitak tekućine. Ove tečnosti gubimo u obliku znoja, urina, suza i još mnogo toga. Osim toga, ove tekućine oduzimaju neke esencijalne minerale, koji se nazivaju elektroliti. Bez uravnoteženog unosa elektrolita, ovi minerali će vjerovatno postati niski.

P. Koji su simptomi niskog nivoa kalijuma?

A. Hipokalemiju karakteriše nizak sadržaj kalijuma u krvi. Nizak nivo kalijuma izaziva povraćanje, dijareju i bolesti nadbubrežne žlezde. Moguće je razviti nepravilan srčani ritam ako vam je nivo kalijuma prenizak. Nizak nivo kalijuma može uzrokovati da mišići budu slabi, grčevi, trzaji ili čak paralizirani.

P. Kojih je pet prirodnih pojačivača elektrolita?

O. So, kokosova voda, povrće, limun i ostalo su pet prirodnih pojačivača elektrolita. Postoji nekoliko dopuna elektrolita, ali ovi najbolje rade.

P. Koja hrana ima najviše elektrolita?

A. Hrana koja podržava hidrataciju i pomaže tijelu da proizvodi energiju nadoknađuje elektrolite. Oni su također odgovorni za stimulaciju mišićnih kontrakcija, uključujući i one koje održavaju rad srca. Spanać, mlijeko, limun, celer, kokosova voda su najbolje namirnice koje obnavljaju elektrolite. Osim toga, hrana poput avokada, narandže, banana, kelja, lubenice i brokule su drugi primjeri.

loading...

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.