Ordinacija Medium.ba

4 namirnice koje se predstavljaju kao nezdrave a ustvari su zdrave

Već desetljećima, mnogi znanstvenici i mediji vode rat protiv masti.

Ideja da masti uzrokuju štetu nikada nije bilo temeljeno na  činjenicama nego je čak i dokazano da je to potpuno netačno.

Ovdje su 4 namirnice koje se smatraju “opasnim” zbog njihovg sadržaja masti,ali su zapravo iznimno zdravi.

1.Meso

Mnogi ljudi danas vjeruju da je meso nezdravo … ali to je apsolutna glupost.

Ljudi su evolvuirali kao svaštojedi,jedući biljke i meso.Naši predci su počeli loviti životinje prije 2 miliona godina.

Jedini problem bi mogao predstavljati da meso nije istog kvaliteta kao prije.Tada su životinje bile slobode i jeli su hranu iz prirode.Pilići su jeli bube i sjemenke, a krave travu.

U današnje vrijeme životinje se grane žitaricama,ubrizgavaju im se hormoni i antibiotici kako bi bile što veće.Meso od životinja koje se kreću slobodno i jedu iz prirode su mnogo zdravije.

Uzećemo kravje meso za primjer,meso od krave koja pase travu ima

Više omega 3 masnih kiselina i manje omega 6

Više linolenske kiseline (CLA) – što može smanjiti tjelesne masnoće kod ljudi

Više vitamina, uključujući vitamine A i E.Meso je također odličan izvor proteina i zdravih masti.Plus tu su i tone drugih hranjivih tvari u namirnicama životinjskog podrijetla koji se stvarno ne mogu dobiti iz biljaka …vitamine K2, D3, B12, kreatin, Carnosine i još mnogo, mnogo toga.

U masivnom 2010 proučavanju 1.212.380 osoba, konzumacija neobrađenog crvenog mesa nije imalo absolutno nikakve veze s bolestima srca ili sa dijabetesom.

2.Maslac

U prošlosti je maslac bio izložen mnogim kritikama jer je navodno razlog mnogih srćanih oboljenja kao i pretilosti.

Ali istina je da je maslac savršeno zdrav,naravno ukoliko odaberete pravu vrstu.Potrudite se da nađete maslac koji je dobiven od krava koje su hranjene travom,jer to može imati veliki uticaj na njegove hranljive vrijednosti.

Jedan od važnijij nutrijenata koji se nalazi u maslacu je vitamin K2,koji je veoma važan za zdravlje kostiju i zdravlje srca.

Još jedan nutrijent u maslacu je i masna kiselina kratkog lanca Butirat.Kod štakora Butirat ubrzava metabolizam i smanjuje unos hrane.Kod ljudi prema rezultatima istraživanja ova masna kiselina ima protuupalno djelovenje i zaštitni učinak na probavni sustav.

Maslac je takođe bogat izvor linolenskom kiselinom(CLA) koja smanjuje procenat tijelesnih masti.

Unatoč cijeloj toj propagandi,nikad nije dokazano da maslac uzrokuje bilo kakvu štetu.

Nedavni pregled 16 studija pokazuje da potrošnja maslaca nije povezana sa bilo kojom metaboličkom bolesti i zapravo korelira sa nižim rizikom od pretilosti.

3.Jaja

Jaja su možda najdravija namirnica na svijetu.

No razlog kritiziranja jaja je bio zbog kolesterola koji se nalazi u žumanjku.Međutim, nova istraživanja pokazuju da kolesterol u prehrani zapravo ne povećava nivo lošeg kolesterola u krvi.Ako ništa drugo, jaja poboljšati profil masnoća u krvi i podižu razinu HDL(dobrog) kolesterola.

Istaživnja su pokazala da konzumacije jaja nije povezana sa bolestima srca ili rizikm od moždanog udara.

Imajte na umu da je bacanje žumanjka gubitak za vas jer se baš u žumanjku nalaze nutrijenti i hranljive tvari.

Jedno veliko jajde sadrži :
Samo 77 kalorija, s 5 grama masti i 6 grama kvalitetnih proteina.
Puno vitamina: A, B12, B2 i B5, među ostalima.

Tona minerala: fosfor, željezo, selen, da spomenemo samo nekoliko.
Jaja sadrže obilje kolina – koji predstavlja važan nutrijent za naš mozak a mnogi od nas ima nedostatak od istog Jaja takođe sadrže antioksidanse kao što su lutein i Zeaksantin koji su veoma važni za zdravlje naših očiju.Jedna studija pokazuje da konzumiranje 1,3 žumanjka dnevno povećava razinu luteina u krvi za 28 do 50% i Zeaksantina za 114 do 142%.

Jaja za doručak vam isto mogu pomoći u mršavljenju.Dva istraživanja pokazuju da ljudi koji jedu jaja za doručak izgube više kilograma nego osobe koje se hrane proizvodima od bijelog brašna unatoć tome što su jeli istu kolićinu kalorija.

Jaja su među najzdravijim namirnicama na planeti,samo pazite da odabereta omega 3 jaja.Ja jedem oko 4 do 6 jaja svaki dan.

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje se sastoji većinom od zasićenih masnti,prvenstveno od masnih kiselina srednje duljine takozvani trigliceridi srednjeg lanca (MCT).

Ove vrste masti se metaboliziraju drugačije od masti dužeg lanaca.One idu ravno u jetru,gdje se iskorištavaju za stvaranje energije ili se pretvaraju u ketone.

MCT masti se znog toga smatraju neposrednim izvorom energije.Oko polovice od masnih kiselina u kokosovom ulju su laurinske kiseline,koji su učinkovite u uništavanju patogena kao što su bakterije,viruse i gljivice.

Kokosovo ulje može takođe biti dobro za vaše srce.U jednoj studiji o ženama s prekomjernom težinom, kokosovo ulje je povećalo HDL(dobri) kolesterol a smanjilo LDL(loši) kolesterol u poređenju sa sojinim uljem.

Trigliceridi srednjeg lanca vam mogu pomoći i u mršavljenju.
Ove masti se metaboliziraju na drugačiji način što dovodi do veće potrošnje energije tijela.Zamjenom drugih masti sa Trigliceridima srednjeg lanca može poboljšati sitost te je stoga idealno i za kuhanje.

Zbog visokog saržaja zasićenih masti,kokosovo ulje je utporno na visoke temperature pa je stoga idealno za kuhanje.

Pobrnite se da izbjegnete obrađeno ili rafinirane vrste i odaberite djevičansko kokosovo ulje.

Povezano

Zdrastvene prednosti cimeta Namirnice koje osim mlijeka sadrže kalcij Hrana koju bistre trebali izbjegavati ukoliko doji… Najzdravije povrće Voće i povrće sa najmanje i najviše pesticida

Add comment

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.