Ordinacija Medium.ba

11 prirodnih laksativa za ublažavanje zatvora

Informacije u našim člancima NISU namijenjene da zamijene odnos jedan na jedan sa kvalifikovanim zdravstvenim radnikom i nisu namijenjene kao medicinski savjet.

Naš tim uključuje licencirane nutricioniste i dijetetičare, certificirane stručnjake za zdravstveno obrazovanje, kao i certificirane stručnjake za snagu i kondiciju, lične trenere i stručnjake za korektivne vježbe. Naš tim ima za cilj da bude ne samo temeljit u istraživanju, već i objektivan i nepristrasan.

Ovaj članak je zasnovan na naučnim dokazima, koje su napisali stručnjaci i činjenicama koje je proveravalo naše obučeno uredništvo. Imajte na umu da su brojevi u zagradama (1, 2, itd.) veze na koje se može kliknuti do medicinskih studija koje su recenzirali stručnjaci.

Informacije u našim člancima NISU namijenjene da zamijene odnos jedan na jedan sa kvalifikovanim zdravstvenim radnikom i nisu namijenjene kao medicinski savjet.

Uz stroge uredničke smjernice za izvore, povezujemo se samo sa akademskim istraživačkim institucijama, renomiranim medijskim stranicama i, kada je istraživanje dostupno, medicinskim recenziranim studijama. Imajte na umu da su brojevi u zagradama (1, 2, itd.) veze do ovih studija na koje se može kliknuti.

Zatvor je jedan od najčešće prijavljenih zdravstvenih problema, koji pogađa oko 16 posto odraslih u SAD-u i jednu od tri odrasle osobe starije od 60 godina, prema podacima Nacionalnog instituta za zdravlje.

Šta pomaže u brzom otklanjanju zatvora? Iako su dostupni brojni lijekovi bez recepta za brzo liječenje ovog stanja, ne smatraju se svi sigurnima. Umjesto toga, postoje i prirodni laksativi koji mogu djelovati jednako dobro za neke ljude.

Prirodni laksativi, u obliku određene hrane, pića i bilja, koriste se u wellness svrhe za ublažavanje zatvora više od 2000 godina.

Ljudi su oduvijek znali da je pražnjenje crijeva neophodno za dobro zdravlje, ali u današnjem ubrzanom društvu, loša ishrana, stres ili česta putovanja mogu vam poremetiti i dobru probavu.

Povezano: Da li je toksični izmet mit ili stvarnost?

Ko može imati koristi od prirodnih laksativa?

Danas na tržištu postoje desetine različitih laksativa koji pomažu onima koji često pate od zatvora – sve od biljnih čajeva i tinktura za detoksikaciju, do pilula i klistira. Tehnički, postoji nekoliko vrsta laksativa koji djeluju na različite načine, uključujući: stimulanse; slani i osmotski proizvodi; sredstva za punjenje; i surfaktanata.

Međutim, prirodni laksativi (kao što je obična voda) često će obaviti posao, bez mnogih neugodnih nuspojava koje mogu izazvati laksativi bez recepta.

Važno je shvatiti da iako OTC ili laksativi na recept mogu pomoći u rješavanju simptoma zatvora u kratkom roku, oni u konačnici ne rješavaju nikakve temeljne probavne probleme. U stvari, oni mogu dodatno pogoršati problem. Mogu uzrokovati neželjene i opasne nuspojave, pa čak i postati ovisnost jer se tijelo s vremenom počinje oslanjati na njih kako bi pravilno funkcioniralo.

Naša tijela imaju nevjerovatnu prirodnu sposobnost da se sami čiste i detoksikuju – samo trebamo obezbijediti ispravne hranljive materije i hidratantne tečnosti.

Kratkotrajni ili kronični zatvor može se pojaviti iz mnogo različitih razloga, uključujući:

jedete ishranu kojoj nedostaju i nerastvorljiva i rastvorljiva vlakna

dehidracija

stres

nedostatak sna

Šta se smatra “normalnim” kada je u pitanju kakanje? Većina stručnjaka se slaže da je važno ići u toalet najmanje tri ili više puta sedmično. Ali broj pražnjenja creva koji bi neko trebalo da ima svaki dan/sedmično varira od osobe do osobe, tako da ne postoji ni jedan specifičan broj koji se smatra potpuno „normalnim“ i zdravim.

Suština je da ako trenutno ne idete barem na ovu količinu, prvo promijenite svoju ishranu i način života (na primjer, jedete više vlakana, vježbate i smanjite stres) ključni su za dugoročno rješavanje problema.

Najbolji prirodni laksativi

Koja hrana će vas odmah natjerati na kakanje? Većina hrane koja potiče redovno pražnjenje crijeva ne djeluje odmah, već vam pomaže da dugoročno budete „redovni“. Evo najboljih prirodnih laksativa koje možete unijeti u vašu dnevnu, ili barem sedmičnu, ishranu:

1. Vlakna

Većina odraslih, a i djece, mogu sebi priuštiti da jedu više vlakana. Iako samo povećanje unosa hrane bogate vlaknima možda neće riješiti sve slučajeve zatvora, to je definitivno jedan od prvih koraka koji treba poduzeti.

Šta se smatra dijetom bogatom vlaknima? Potrudite se da dnevno unosite između 25-40 grama vlakana.

Odraslim muškarcima/većim pojedincima potrebna je veća količina od žena i manjih pojedinaca. Uvijek želite da dobijete vlakna iz prirodnih izvora (neobrađena, cjelovita hrana) kad god je to moguće, za razliku od umjetno stvorenih vlakana koja se nalaze u prerađenim pločicama s visokim sadržajem vlakana, šejkovima itd.

Voće i povrće bogato vlaknima uključuje:

Avokado

Azijske kruške

Bobice

Fig

Grašak

Bamija

prokulice

2. Voda

Prednosti vode za piće su legendarne, ali se često zanemaruju. Vaši bubrezi i jetra zahtijevaju vodu za čišćenje krvi, proizvodnju urina i da, pomažu vašem tijelu da se riješi otpada.

Kada pijete vodu, manje je vjerovatno da ćete se nositi sa zatvorom i proljevom, koji se u nekim slučajevima mogu pogoršati dehidracijom. Povećajte unos vode kako biste „pokrenuli stvari“ i pomogli vam da ostanete redovni. Institut za medicinu preporučuje između devet i 13 šoljica dnevno za odrasle.

3. Probiotička hrana

Probiotici su “dobre bakterije” u vašim crijevima koje su u stanju uravnotežiti različite vrste “loših bakterija”. Pomažu u stvaranju zdravog okruženja u “mikroflori” crijeva i mogu vam pomoći da se oslobodite probavnih problema, uključujući zatvor ili dijareju.

Probiotička hrana uključuje kefir, kombuču, kiseli kupus, kimči i probiotički jogurt.

Samo vodite računa da prilikom kupovine mliječnih proizvoda uvijek birate organske proizvode, jer su lakši za probavu, kao što su proizvodi od kozjeg mlijeka, organski kefir, sirovi mliječni proizvodi ili mliječni proizvodi koji ne sadrže A1 kazein. Moguće je da nekvalitetni pasterizirani/homogenizirani mliječni proizvodi, ili previše mliječnih proizvoda općenito (posebno ako netko ima simptome netolerancije na laktozu), može uzrokovati upalu i doprinijeti probavnoj disfunkciji.

4. Aloe Vera

Koji je najbolji laksativ koji brzo djeluje? Neki bi rekli aloe vera, koja je jedan od najstarijih i dobro istraženih prirodnih laksativa koji postoje.

Ponekad se naziva aloe “lateks”, ova supstanca dolazi prepuna enzima, vitamina, minerala i elektrolita koji pomažu u omekšavanju stolice i liječenju crijeva. Na primjer, antrakinoni su vrsta spojeva prisutnog u aloji koji djeluju kao laksativ povećavajući sadržaj vode u crijevima, stimulirajući lučenje sluzi i prirodno povećavajući crijevnu peristaltiku (kontrakcije koje razgrađuju hranu).

Aloe vera lateks također ima protuupalne komponente koje smanjuju oticanje i poboljšavaju funkciju probavnih organa, olakšavajući pražnjenje crijeva. Neke od drugih prednosti aloe vere su njena sposobnost da pomogne u normalizaciji kiselinsko-alkalne i pH ravnoteže, smanji stvaranje kvasca i podstakne rast dobrih probavnih bakterija.

Za zatvor, uzimajte 100-200 miligrama aloe vere dnevno.

5. Chia sjemenke

Jedna od prednosti chia sjemenki je njegova sposobnost da apsorbira vodu u GI traktu i stoga djeluje kao prirodni laksativ.

Chia sjemenke sadrže 10 grama vlakana po porciji od jedne unce. Kombinuju se sa tečnošću i formiraju želatinastu supstancu koja se lako kreće kroz vaša creva. Kao odličan način da povećate količinu vlakana u vašoj ishrani, chia sjemenke nabubre i šire se u probavnom traktu, upijajući tekućinu. Najbolji su za zatvor kada također povećate unos tekućine, pomažući im da se lakše kreću kroz crijeva.

Konzumirajte između jedne i tri supene kašike dnevno. Kako biste iz svoje hrane izvukli najviše nutrijenata i maksimizirali potencijalne prednosti chia sjemenki, pokušajte ih namočiti prije nego što ih dodate u recept ili smoothie. Stavite ih u omjer chia i vode 1:10 i ostavite da odstoje između 30 minuta do dva sata. Ovo odgovara otprilike jednoj i po žlici chia sjemenki u jednoj šolji vode.

6. Laneno sjeme

Laneno sjeme je odličan izvor vlakana, koja povećavaju vašu stolicu i pomažu joj da prođe kroz crijeva. Daju oko 3 grama vlakana po supenoj kašiki. Kao dodatni bonus, laneno sjeme djeluje u liječenju i zatvora i dijareje, prema istraživačkim studijama.

Praktično su bez ukusa, a jedna od prednosti lanenih sjemenki je to što se lako koristi u receptima koje već pravite, poput zobi, peciva i smoothieja.

Kako bi požnjeli najviše zdravstvenih koristi, stručnjaci obično preporučuju mljeveno laneno sjeme umjesto cijelog lanenog sjemena. Konzumirajte 2-3 supene kašike dnevno.

Samo zapamtite da kad god jedete puno vlakana, poželite i da popijete puno vode – jer velika količina vlakana bez dovoljno hidratantnih tekućina zapravo može dovesti do još više problema u kupaonici!

7. Zeleno lisnato povrće

Koji je jedan od najboljih prirodnih laksativa za mršavljenje? Lisnato zelje!

Ne samo da je odličan izvor vlakana, lisnato povrće poput spanaća i kelja takođe pruža puno magnezijuma. Magnezijum je elektrolit u lisnatom zelenilu koji ima prirodnu sposobnost da bezbedno omekšava stolicu i pomaže da uvuče vodu iz vašeg creva.

Bez dovoljno magnezijuma, stolici je teško lako se kretati kroz vaš sistem, pogotovo jer je magnezij prirodni relaksator mišića, koji može pomoći u zaustavljanju grčeva u abdomenu. Ako primijetite da povećanje količine hrane bogate magnezijumom dovodi do toga da vaša stolica postaje previše rijetka i vodenasta, možete prilagoditi unos dok ne postane udoban i vrati se u normalu.

8. Psyllium Husk

Za one sa teškim zatvorom, naučne studije preporučuju dodatni unos vlakana u obliku psilijuma u odnosu na laksative na bazi magnezijuma, koje bi trebalo izbjegavati zbog potencijalne toksičnosti.

loading...

Kada se kombinuje sa vodom ili drugom tečnošću, ljuska psilijuma nabubri i stvara veću masu, što stimuliše creva da se skupljaju i pomaže da se ubrza prolazak stolice kroz probavni trakt. Takođe je utvrđeno da je psilijum superiorniji od dokusata natrijuma za omekšavanje stolice povećanjem sadržaja vode u stolici i ima veću ukupnu laksativnu efikasnost.

Za odrasle i djecu stariju od 12 godina, to je 1 čajna žličica praha ljuske psilijuma pomiješana u tečnost po vašem izboru 1-3 puta dnevno.

9. Kokosova voda

Kokosova voda je dobra za vas iz više razloga – ne samo da ima odličan ukus kao alternativa običnoj staroj vodi ili slatkim pićima, već pomaže u održavanju zdravih nivoa elektrolita, sprečavanju dehidracije i pročišćavanju urinarnog trakta.

Vekovima se kokosova voda koristila za prirodno povećanje hidratacije zbog visokog sadržaja elektrolita, posebno kalijuma (kojeg obezbeđuje 12 procenata vaše dnevne vrednosti u svakoj porciji od jedne šolje). Budući da je odličnog okusa, jedan je od najboljih prirodnih laksativa za djecu.

U stvari, kokosova voda može biti toliko ljekovita za zatvor da neki ljudi smatraju da previše pijenja opušta stolicu do neugodnog nivoa, pa počnite polako.

10. Senna čaj

List, plod i mahune sene vekovima se koriste u obliku čaja kao purgativ ili prirodni laksativ. Senna čaj je odobren od strane FDA kao laksativ bez recepta.

Kako to može pomoći? U kontrolisanim ispitivanjima sena je pokazala da omekšava stolicu, a istovremeno povećava učestalost stolice i težinu.

Koliko je potrebno da laksativ sene djeluje? U prosjeku, to traje oko osam sati, ali obično može potrajati između šest i 12 sati. Uobičajena preporuka je da popijete čaj od sene prije spavanja kako biste ublažili opstipaciju sljedećeg jutra.

Najčešći potencijalni neželjeni efekti su gastrointestinalne smetnje, ali se one često mogu izbjeći ako se ne uzima više od preporučene doze i ne koristi senna proizvod duže od tjedan dana.

11. Sok od šljiva

Ne bismo mogli ovo smatrati kompletnom listom bez ovog starog klasika. Sok od suve šljive se dugo smatrao efikasnim borcem protiv zatvora, posebno kod starije populacije. Klinika Cleveland preporučuje svakodnevno pijenje soka od suvih šljiva kao dio dijete za prevenciju zatvora.

Najmanje jedan razlog za ovo poboljšanje uključuje vlakna u soku od suvih šljiva. Ova nerastvorljiva vlakna podstiču zdrave bakterije u vašem probavnom sistemu odgovorne za zdravlje probave.

Final Thoughts

loading...

Petar Jovanović

Oglasi

Oglasi

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.